Maksājumu un elektroniskās naudas iestādēm atbilstoši darbību regulējošajiem normatīvajiem aktiem ir pienākums noteiktā termiņā, kārtībā un apjomā publiski atklāt informāciju tās lietotājiem.
Publicējot informāciju tirgus dalībnieka tīmekļvietnē, informācijai ir jābūt viegli atrodamai, ērti lietojamai, saprotamai un sagatavotai atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Nr. |
Publiskojamā informācija |
Pamatojums |
Publicēšanas vieta |
Publicēšanas termiņš |
1 |
MI/ENI pārstāvis informē maksājumu pakalpojumu izmantotājus vai elektroniskās naudas turētājus, ka tas piedāvā pakalpojumus iestādes vārdā |
Nav noteikts |
|
|
2 |
Informācija par to, ka gada laikā pēc MI/ENI un maksājuma pakalpojuma izmantotāja savstarpēji noslēgtā līguma darbības termiņa beigām MI/ENI ir pienākums pēc maksājuma pakalpojuma izmantotāja pieprasījuma atmaksāt atpakaļ neizlietoto naudu, neprasot par to samaksu |
Līgumā |
|
|
3 |
Informācija par pārskata gadā veikto maksājumu kopsummu. |
Gada pārskata/ konsolidētā gada pārskata pielikumā |
Gada pārskata/ konsolidētā gada pārskata sagatavošanas termiņš |
|
4 |
(ENI) Informācija par apgrozībā esošās elektroniskās naudas apmēru pārskata gada 31.decembrī un pārskata gadā atpirktās elektroniskās naudas apmēru. |
Gada pārskata/ konsolidētā gada pārskata pielikumā |
Gada pārskata/ konsolidētā gada pārskata sagatavošanas termiņš |
|
5 |
Informācijas sniegšana maksātājam par valūtas konvertēšanas valūtu kursu un maksu |
Nav noteikts |
|
|
6 |
Informācija par katra komplektā iekļautā pakalpojuma maksu |
MPENL 58.1 p. (1), (3) |
MPS klientu apkalpošanas telpās vai tīmekļvietnē, kā arī — pēc pieprasījuma — papīra formā vai izmantojot citu pastāvīgu informācijas nesēju |
|
7 |
Informācija par maksu par visu komplektu, kā arī par atsevišķo maksu par katru tajā ietilpstošo pakalpojumu |
MPENL 58.1 p. (2), (3) |
MPS klientu apkalpošanas telpās vai tīmekļvietnē, kā arī — pēc pieprasījuma — papīra formā vai izmantojot citu pastāvīgu informācijas nesēju |
|
8 |
Informācija par atlaidi par noteikta maksājuma instrumenta izmantošanu, ja maksājuma saņēmējs tādu piedāvā |
MPENL 59.p. (1) |
|
Pirms maksājuma uzsākšanas |
9 |
Informācija par maksu, ja MPS vai cita maksājumā iesaistītā persona pieprasa tādu par noteikta maksājuma instrumenta izmantošanu |
|
Pirms maksājuma uzsākšanas vai atbilstoši MPENL 63. panta prasībām |
|
10 |
Pienākums nodrošināt, lai Eiropas Komisijas izstrādātā informatīvā brošūra par patērētāju tiesībām maksājumu pakalpojumu jomā patērētājam būtu viegli pieejama |
MPENL 59.1p. (1) |
Tīmekļa vietnē vai papīra formā filiālēs, pie pārstāvjiem un ārpakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir |
|
11 |
MPS sniedz patērētājam informāciju par maksu, ko tas piemēro patērētāju biežāk izmantojamiem pakalpojumiem (pakalpojumu cenrādis) |
MPENL 60.1p. (2), (3) |
Klientu apkalpošanas telpās vai tīmekļvietnē |
Laikus pirms standartlīguma par maksājumu kontu noslēgšanas vai iesniedzot kopā ar standartlīguma projektu |
12 |
MPS sniedz pārskata patērētājam par tiem pakalpojumiem piemēroto maksu, kuri ir saistīti ar maksājumu kontu |
MPENL 60.2p. (1), (2) |
Saziņas līdzeklis (veids), par kuru puses ir vienojušās |
Vismaz 1x gadā |
13 |
MPS maksātājam sniedz informāciju par maksājuma instrumenta izmantošanas veidu, MPS un maksājuma pakalpojuma izmantotāja atbildību, maksājumam piemērojamo maksu un citu informāciju, kas maksātājam nepieciešama pamatota lēmuma pieņemšanai attiecībā uz maksājuma pakalpojuma izmantošanu |
MPENL 62.p. (1) |
|
|
14 |
Elektroniskās naudas atpirkšanas nosacījumus un kārtību nosaka ENI un elektroniskās naudas turētāja līgumā, norādot tajā arī ar elektroniskās naudas atpirkšanu saistīto maksu. |
MPENL 62.1p. (2) |
Līgumā |
Pirms e-naudas turētājs uzņemas saistības saskaņā ar līgumu vai pirms piekrīt ENI piedāvājumam |
15 |
Standartlīgumā sniedzamā informācija (MPENL 64.p.) |
Papīra formā vai izmantojot citu pastāvīgu informācijas nesēju |
Pirms standartlīguma noslēgšanas vai pirms tam, kad maksājuma pakalpojuma izmantotājs piekritis izmantot piedāvājumu |
|
16 |
Informācija par maksājumu |
MPENL 69.p. (maksātāja MPS maksātājam) MPENL 70.p. (saņēmēja MPS saņēmējam) |
|
Pēc tam, kad maksājuma summa norakstīta no maksātāja konta, vai — gadījumos, kad maksātājs neizmanto maksājumu kontu, — pēc maksājuma rīkojuma saņemšanas |
17 |
Konta izraksts, ja puses par to vienojušās standartlīgumā |
Noteikts standartlīgumā |
Noteikts standartlīgumā |
|
18 |
Informācija par vienreizēju maksājumu, uz kuru neattiecas standartlīgums (MPENL 73.p.) |
Viegli pieejamā veidā |
Pirms maksājuma pakalpojuma izmantotājs uzņemas saistības izmantot vienreizēja maksājuma pakalpojumu |
|
19 |
Informācija par vienreizēju maksājumu |
MPENL 74.p. (maksātāja MPS maksātājam) MPENL 75.p. (saņēmēja MPS saņēmējam) |
Atbilstoši MPENL 72.p. (1) noteiktajam |
Maksātājam - uzreiz pēc maksājuma rīkojuma saņemšanas |
20 |
Informācija par kontu maiņas pakalpojumu |
Pēc pieprasījuma - papīra formā vai uz cita pastāvīga informācijas nesēja, kā arī pastāvīgi - savās klientu apkalpošanas telpās un savā tīmekļvietnē |
|
|
21 |
Informācija par maksājumu instrumenta bloķēšanu |
MPENL 81.p. (2), (3) |
Veidā, par kādu MPS vienojies ar maksājuma pakalpojuma izmantotāju |
Pirms paredzētās maksājuma instrumenta bloķēšanas (ja tas iespējams), bet ne vēlāk kā tūlīt pēc bloķēšanas |
22 |
Informācija par MIP sniedzēja vai KIP sniedzēja piekļuves maksājumu kontam bloķēšanu |
MPENL 81.p. (5), (6) |
Veidā, par kādu kontu apkalpojošais MPS vienojies ar maksājuma pakalpojuma izmantotāju |
Pirms tiek liegta piekļuve (ja tas iespējams), bet ne vēlāk kā uzreiz pēc piekļuves liegšanas |
23 |
Informācija par atteikumu izpildīta maksājuma rīkojumu |
MPENL 91.p. (1) |
Veidā, par ko iepriekš panākta vienošanās |
Tiklīdz iespējams, bet ne vēlāk kā MPENL 94.pantā paredzētajā termiņā |
24 |
Informācija patērētājam par kredītiestādes lēmumu atteikt pamatkonta atvēršanu un par sūdzību izskatīšanas kārtību un ārpustiesas strīdu izskatīšanas kārtību |
MPENL 97.2 p. (8), (9) |
Rakstveidā uz pieteikuma iesniedzēja pieteikumā norādīto saziņai paredzēto adresi (ieskaitot elektroniskā pasta adresi) |
Nekavējoties |
25 |
Informācija par pamatkontu un tā izmantošanas nosacījumiem |
Redzamā vietā savās filiālēs un savā tīmekļvietnē |
|
|
26 |
Pilnīga rakstveida informācija par iesniegumu un sūdzību (strīdu) izskatīšanas procedūru |
MPENL 104.p. (1) |
Brīvi pieejama MPS vai elektroniskās naudas emitenta iestādē un MPS vai elektroniskās naudas emitenta tīmekļvietnē, ja tāda ir izveidota |
|
27 |
Atbilde uz sūdzību un informācija par izskatīšanas termiņa pagarināšanu |
MPENL 104.p. (4), (5) |
Rakstveidā vai izmantojot citu pastāvīgu informācijas nesēju, par kādu tas vienojušies |
15 darba dienu laikā pēc sūdzības saņemšanas |
28 |
Informācija par vismaz vienu tādu ārpustiesas strīdu risinātāju Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likuma izpratnē, kas ir kompetents izskatīt strīdu par tiesībām un pienākumiem, kuri izriet no šā likuma |
MPENL 104.p. (6), (7) |
MPS vai elektroniskās naudas emitenta iestādē un MPS vai elektroniskās naudas emitenta tīmekļvietnē, ja tāda ir izveidota, kā arī vispārīgo noteikumu sadaļā līgumā |
|
MI/ENI |
Maksājumu iestāde/ Elektroniskās naudas iestāde |
MPENL |
Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likums |
LB |
Latvijas Banka |
MPS |
Maksājumu pakalpojumu sniedzēji MPENL 2.p. (2) izpratnē |
MIP |
Maksājuma ierosināšanas pakalpojums |
KIP |
Konta informācijas pakalpojums |