Pienākums ziņot par būtiskiem ar IKT saistītiem incidentiem
Finanšu iestādes ziņo Latvijas Bankai par būtiskiem ar IKT saistītiem incidentiem un nozīmīgiem kiberdraudiem, izmantojot Latvijas Bankas tīmekļvietnē publicētās XLSX failu sagataves (incidentiem un kiberdraudiem) un tehnisko aprakstu (nemainot abu sagatavju failu darblapu secību un tabulu novietojumu tajās).
Ziņojumu saturs, veidnes un ziņošanas kārtība ir noteikta tehniskajos un īstenošanas standartos (RTS/ITS).
RTS 2024/1772 - kritēriji ar IKT saistītu incidentu un kiberdraudu klasifikācijai un ziņojumos iekļaujamā informācija;
RTS 2025/301 - sākotnējā paziņojuma, starpposma ziņojuma un gala ziņojuma par būtiskiem ar IKT saistītiem incidentiem, kā arī brīvprātīgā paziņojuma par būtiskiem kiberdraudiem saturs un ziņošanas termiņi;
ITS 2024/302 - standarta veidnes un procedūras ziņošanai par būtiskiem incidentiem un nozīmīgiem kiberdraudiem.
Sākotnējā ziņojuma sniegšanas termiņš ir ne vēlāk kā 4 stundas pēc incidenta klasificēšanas vai 24 stundas pēc incidenta atklāšanas, 72 stundas ir maksimālais termiņš starpposma ziņošanai un 1 mēnesis noslēguma ziņojuma sniegšanai.
Finanšu iestādes pēc incidenta informācijas ievākšanas, analīzes un klasificēšanas, izmantojot veidni (Excel fails), sagatavo sākotnējo ziņojumu, kā arī tam sekojošu starpposma ziņojumu un noslēguma ziņojumu un iesniedz tos Latvijas Bankai noteiktajos termiņos.
Iesniedzot starpposma ziņojumu vai noslēguma ziņojumu, veidnē saglabā informāciju, kas iepriekš sniegta sākotnējā ziņojumā vai starpziņojumā. Ja nepieciešams, tad iepriekš iesniegto informāciju var precizēt.
Incidenta ziņojuma veidnes finanšu iestādes var aizpildīt latviešu vai angļu valodā.
Ziņojumā norādīto kontaktpunktu vai darbinieku pieejamība jānodrošina visā incidenta apstrādes cikla laikā.
Ja finanšu iestāde incidenta ziņojumu ir nosūtījusi arī Nacionālās kiberdrošības centram vai ir konsultējusies ar to par incidenta ierobežošanas risinājumiem, sākotnējā ziņojumā ir jāiekļauj atbilstoša informācija.