Mēdz būt gadījumi, kad krāpnieki zvana pa tālruni vai sūta e-pastu, uzdodoties par Latvijas Bankas vai kādas starptautiskas uzraudzības institūcijas darbiniekiem, sniedz nepatiesu informāciju un liek veikt dažādas darbības (piemēram, zvanītājs var lūgt nosaukt internetbankas pieejas datus, prasīt ievadīt Smart-ID kodu vai tml.). Zvanītāji var būt ļoti uzstājīgi un var steidzināt ātri rīkoties, lai operatīvi atrisinātu kādu it kā pēkšņi konstatētu sazvanītā cilvēka problēmsituāciju.
Aicinām šādās situācijās neveikt nekādas darbības, nesniegt informāciju, pārtraukt sarunu un informēt Latvijas Banku, zvanot pa tālruni 67 022 300 vai rakstot uz e-pastu: info@bank.lv.
Latvijas Bankas darbinieki nezvana finanšu iestāžu klientiem. Tas notiek tikai situācijās, kad finanšu iestāžu klienti pēc savas iniciatīvas vērsušies pie Latvijas Bankas un notikusi vienošanās par turpmāku sarunu pa tālruni.
Krāpnieki mēdz zvanīt no numuriem ar ārvalstu kodu vai, izmantojot Latvijas numurus, no kuriem nav iespējams veikt zvanu. Latvijā iedzīvotāji var saņemt zvanu tikai no numuriem, kas sastāv no astoņiem cipariem, sākas ar 2 vai 6, turklāt Latvijas numuriem priekšā ir Latvijas valsts kods +371. No atšķirīga tālruņa numura saņemts zvans ir aizdomīgs. Tomēr jābūt piesardzīgiem, jo krāpnieki var izmantot arī šķietami drošus tālruņa numurus!
Aicinām neatbildēt uz aizdomīgiem telefona numuriem, neatvērt un nepārsūtīt aizdomīgas tālrunī saņemtas ziņas un e-pastus. Uzzini vairāk rakstā par tālruņa numuru pazīmēm, kas var liecināt par krāpnieka zvanu.
Uzzini vairāk, kā neiekrist krāpnieku un nelicencētu pakalpojumu sniedzēju lamatās, Latvijas Bankas tīmekļvietnes sadaļā par krāpniekiem.