Eiropas Apdrošināšanas un aroda pensiju iestāde (European Insurance and Occupational Pensions Authority, EIOPA) šogad pirmoreiz vairākās Eiropas Savienības (ES) valstīs īstenos kopīgu noslēpumainā pircēja (mystery shopping) pārbaudi apdrošināšanas izplatīšanā.
Pārbaudes mērķis ir noskaidrot klientam sniegtās informācijas apjomu un kvalitāti apdrošināšanas produktu izplatīšanā.
Pārbaude, ievērojot vienotu pārbaudes metodoloģiju un kritērijus, tiks koordinēti veikta astoņās ES dalībvalstīs, ieskaitot Latviju, un tās rezultāti būs pieejami 2024. gada pirmajā pusē.
Noslēpumainā pircēja pārbaude nozīmē, ka īpaši apmācīta persona iejūtas klienta lomā, dodas pie pakalpojuma sniedzēja saņemt pakalpojumu un tā iegādes laikā novērtē dažādus sniegtā pakalpojuma aspektus.
Papildu informācija par vairākās ES valstīs plānoto noslēpumainā pircēja pārbaudi lasāma EIOPA tīmekļvietnē.