Izvēlieties valodu

Prasības komunikācijai sociālajos medijos par ieguldījumu ieteikumiem

Eiropas Vērtspapīru un tirgu iestāde (ESMA) ir apkopojusi ES tirgus ļaunprātīgas izmantošanas regulā (MAR) noteiktās prasības, kas jāievēro, publicējot ieguldījumu ieteikumus sociālajos medijos.

Saskaņā ar MAR norādīto, par ieguldījumu ieteikumiem uzskatāms jebkurš ieraksts, video vai jebkura cita veida publiska komunikācija, tostarp sociālie mediji, kuros tieši vai netieši sniegti padomi vai idejas par finanšu instrumenta pirkšanu, pārdošanu vai par to, kā sastādīt finanšu instrumentu portfeli.

Vispārīgās prasības, publicējot ieguldījumu ieteikumus:

  • identificēt ieguldījumu ieteikumu autoru un norādīt publikācijas datumu un laiku;
  • pasniegt ieguldījumu ieteikumu objektīvi, nepārprotami nodalīt faktus un pieņēmumus. Pievienot apstiprinājumu, ka informācijas avoti ir uzticami (šaubu gadījumā to atsevišķi norādīt);
  • atklāt informāciju par iespējamu interešu konfliktu.

Papildu prasības finanšu nozares ekspertiem:

  • norādīt, kāda novērtēšanas metodoloģija ir izmantota;
  • norādīt ieguldījuma ilgumu un pievienot brīdinājumu par riskiem;
  • vērst uzmanību, cik bieži plānots atjaunināt ieteikumus;
  • ja ieguldījumu ieteikums pirms publicēšanas ir parādīts emitentam, norādīt, vai pēc tam ieteikumā veiktas izmaiņas;
  • norādīt, ja ir neto garā vai īsā pozīcija, kura pārsniedz 0,5 % slieksni no emitenta kopējā emitētā akciju kapitāla.

ESMA un kompetentās dalībvalstu iestādes norādījušas, ka sociālajiem medijiem ir būtiska loma, izplatot, daloties un apspriežot informāciju par finanšu tirgiem un ieguldījumu stratēģijām. Nepatiesas vai maldinošas informācijas izplatīšana sociālajos medijos var būt nopietns pārkāpums, par kuru var tikt piemēroti administratīvie sodi vai pat iestāties kriminālatbildība.

Cik noderīga Jums bija šī informācija?
Nebija noderīga Ļoti noderīga
Kā mēs varam uzlabot Jūsu pieredzi mūsu tīmekļvietnē?

Šī lapa ir aizsargāta ar Google reCAPTCHA, un tās apmeklētājiem jāņem vērā arī Google pakalpojumu sniegšanas noteikumi un Google konfidencialitātes politika