Izvēlieties valodu

FKTK lēmusi par Baltic International Bank SE noguldījumu nepieejamību

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome šodien, 13. decembrī, pieņēmusi lēmumu par Baltic International Bank SE noguldījumu nepieejamību, lai aizsargātu klientu intereses un viņu noguldījumus, nepieļaujot bankas līdzekļu aizplūšanu.

Noguldījumu nepieejamība bankā iestājas, ja FKTK konstatē, ka banka nespēj pilnībā izmaksāt saviem klientiem viņu bankas kontā esošos naudas līdzekļus jeb noguldījumus. FKTK jau tuvākajās dienās lems par garantēto atlīdzību izmaksu organizēšanu, par ko informēs bankas klientus.

Pēc FKTK rīcībā esošās informācijas 02.12.2022. Baltic International Bank SE kopā bija 1580 klientu, no tiem 280 klientiem bankas konta atlikums ir 0. Atbilstoši Noguldījumu garantiju likumam valsts garantē atlīdzības izmaksu par visu veidu noguldījumiem līdz 100 000 eiro. Pēc sākotnējām aplēsēm pilnībā savus noguldījumus garantētās atlīdzības veidā saņems 1012 bankas klientu.

FKTK rūpēsies, lai garantētās atlīdzības izmaksas process būtu klientiem pēc iespējas ātrāks un ērtāks, un visdrīzākajā laikā informēs par turpmākajām darbībām.

Likums paredz, ka piecu darbdienu laikā no dienas, kad FKTK konstatējusi bankas nespēju izmaksāt noguldījumus, jāpieņem lēmums par noguldījumu nepieejamību. Ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pēc dienas, kad iestājusies noguldījumu nepieejamība, jāsāk garantētās atlīdzības izmaksa, t.i., ne vēlāk kā 2022. gada 22. decembrī.

Cik noderīga Jums bija šī informācija?
Nebija noderīga Ļoti noderīga
Kā mēs varam uzlabot Jūsu pieredzi mūsu tīmekļvietnē?

Šī lapa ir aizsargāta ar Google reCAPTCHA, un tās apmeklētājiem jāņem vērā arī Google pakalpojumu sniegšanas noteikumi un Google konfidencialitātes politika